Ana Sayfa Arama Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Libya heyetini taşıyan uçak düşmeden önce havada ne yaşandı?

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Ankara’dan Libya’ya gitmek üzere havalanan ve kaza kırıma uğrayan uçağın, düşmeden önce Esenboğa Hava Trafik Kontrol Merkezi ile pilotlar arasında gerçekleşen telsiz konuşmalarının detaylarını kamuoyuyla paylaştı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı

Libya askeri heyetini taşıyan, 9H-DFS kuyruk numaralı, Malta Sivil Havacılığı’na kayıtlı Falcon 50 tipi özel uçak, dün akşam saat 20.17’de Ankara Esenboğa Havalimanı’ndan Trablus Mitiga Havalimanı’na gitmek üzere havalandı.

Uçuşta Yaşanan Kritik Dakikalar

Bakan Uraloğlu’nun aktardığı bilgilere göre uçuş süreci şöyle gelişti:

  • 20.17 – HMJ185 çağrı adlı uçak, standart prosedürlere uygun şekilde Esenboğa’dan kalkış yaptı.

  • Kalkışın ardından uçak, sırasıyla Yaklaşma Kontrol Ünitesi ve Saha Kontrol Ünitesine devredildi.

  • 20.25 – Uçağın talep ettiği irtifalara kademeli yükselişine izin verildi ve 34 bin feet seviyesinde seyrine devam etmesi onaylandı.

PAN-PAN ve Acil Dönüş Talebi

  • 20.31 – Uçak yaklaşık 32 bin feet irtifadayken PAN-PAN, PAN-PAN, PAN-PAN çağrısı yaptı. Pilotlar, genel elektrik arızası yaşadıklarını bildirerek Ankara’ya geri dönüş için radar vektörü talep etti.

  • 20.32 – Hava Trafik Kontrolörü tarafından Esenboğa’ya dönüş için uçuş başı ve alçalma seviyeleri iletildi.

  • 20.33 – Pilot tarafından 7700 acil durum kodu aktive edildi. Bu aşamadan sonra uçağın irtifa bilgilerinde radar takibinde sorunlar yaşanmaya başladı.

İrtibat Koptu, Radar Teması Kayboldu

  • 20.34 – Pilot-kontrolör konuşmalarında parazitlenmeler tespit edildi, ses seviyesi teyidi yapıldı.

  • Aynı dakikalarda uçak, acil dönüş kapsamında Yaklaşma Kontrol Ünitesine devredildi.

  • 20.35 – Uçak yeniden PAN-PAN çağrısı yaptı; radar vektörleri ve alçalma seviyeleri paylaşıldı.

  • 20.36 – Telsiz görüşmeleri anlaşılmaz hale geldi, pilot sesi zor duyulmaya başladı. Radar ekranında uçuş bilgileri kısmen kayboldu.

  • 20.38 – Uçağın radar ekranında tamamen kaybolduğu tespit edildi.

Hava Trafik Kontrolörü’nün farklı frekanslardan yaklaşık 5 dakika boyunca yaptığı çağrılara yanıt alınamadı.

Arama Kurtarma Çalışmaları Başlatıldı

İrtibatın tamamen kesilmesi üzerine ilgili tüm birimler bilgilendirilerek arama ve kurtarma çalışmaları derhal başlatıldı. Uçağın acil iniş yapma ihtimaline karşı Esenboğa Havalimanı’nda iniş ve kalkışlar geçici olarak durduruldu, tüm önlemler en üst seviyeye çıkarıldı.

Hava Kuvvetleri Hava Savunma Bildirim Merkezi tarafından yapılan incelemede, uçağın Ankara’nın Haymana ilçesi Kesikkavak Köyü yakınlarında kaza kırıma uğradığı teyit edildi.

Kara Kutuya Ulaşıldı

Olayın ardından Ulaşım Emniyeti İnceleme Merkezi Başkanlığı ekipleri enkaz alanına sevk edildi. Yapılan çalışmalarda uçağın;

  • Ses Kayıt Cihazı (CVR)

  • Uçuş Veri Kayıt Cihazı (FDR)

bulundu.

Ön rapor süreci başlatılırken, kara kutuların ilk incelemenin ardından tarafsız bir ülkede detaylı analiz edileceği ve kazanın kesin nedeninin bu incelemeler sonucunda belirleneceği bildirildi.

“Sonuçlar Şeffaf Şekilde Paylaşılacak”

Bakan Uraloğlu, incelemelerin tamamlanmasının ardından elde edilecek tüm bulguların şeffaf şekilde kamuoyuyla ve uluslararası toplumla paylaşılacağını vurguladı.

Yaşanan kazada hayatını kaybedenler için Allah’tan rahmet, dost ve kardeş ülke Libya’ya ve Libya halkına başsağlığı dilekleri iletildi.

https://x.com/a_uraloglu/status/2003826278458130613