Köprü ve Otoyollar Özelleştirilecek mi?
Türkiye’nin ulaşım ağının en önemli parçalarını oluşturan köprü ve otoyolların özelleştirileceğine dair iddialar gündeme geldi. Karayolları Genel Müdürlüğü’nün işletmesinde bulunan bazı köprü ve paralı yolların satışa çıkarılabileceği öne sürüldü.
Dış basında yer alan haberlere göre, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü, 15 Temmuz Şehitler Köprüsü ve en az 9 otoyolun özelleştirme kapsamına alınabileceği iddia edildi. Bu adımın gerçekleşmesi halinde, Türkiye tarihinin en büyük özelleştirmelerinden biri olacağı vurgulandı.
2012’DE İHALE İPTAL EDİLMİŞTİ
Haberde, 2012 yılında 2 bin kilometrelik otoyol ağı için açılan ihalede verilen 5.7 milyar dolarlık teklifin düşük bulunarak iptal edildiği hatırlatıldı.
“RUTİN BİR ÇALIŞMA” AÇIKLAMASI
Konuya yakın kaynaklar ise söz konusu haberlerin “rutin” olduğunu belirtti. Özelleştirme İdaresi’nin zaman zaman danışmanlık hizmeti aldığını ifade eden kaynaklar, köprü ve otoyolların özelleştirilmesinin uzun süredir gündemde olduğunu ancak bugüne kadar hayata geçirilmediğini söyledi.
Kaynaklara göre, danışmanlık raporları sonrasında çıkacak rakamların uygun bulunması halinde ihalenin değerlendirilebileceği, aksi takdirde planın rafa kaldırılabileceği ifade edildi.
KÖPRÜLERDE GEÇİŞ ÜCRETLERİ
1 Ocak 2022’den itibaren köprülerde çift yönlü ücretlendirme uygulanmaya başlandı. Mevcut tarifeye göre:
-
-
sınıf araçlar: 47 TL
-
-
-
sınıf araçlar: 60 TL
-
-
-
sınıf araçlar: 134 TL
-
-
-
sınıf araçlar: 265 TL
-
-
-
sınıf araçlar: 351 TL
-
-
-
sınıf araçlar: 20 TL
-
15 Temmuz Şehitler Köprüsü ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nde bu ücretler tek yön geçiş için geçerli durumda.


