Ana Sayfa Arama Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Gaziantep’te Venezuela rüzgarı

Venezuela Devlet Başkanı Nicolas Maduro’nun Türkiye’ye ziyareti sonrası iki ülke arasındaki ticari ilişkilerin iyileşmesi beklenirken, İHBİR Başkanı Kazım Taycı halihazırda  bazı adımların atıldığına dikkat çekti. Taycı “Hububat sektöründe ihracatın önde gelen şehirlerinden biri olan Gaziantep’te şirketler İspanyolca konuşanları istihdam etmeye başladı. Gaziantep’te Arapça, İngilizce, Kürtçe vardı bunlara İspanyolca da ek-lendi. Venezuela kapıları bize açılmış durum-da. Venezuela’ya ihracat 1 yılda 2 katına çıktı” açıklamasını yaptı.

Bu haberin fotoğrafı yok

Geçen yıl İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği’nin (İHBİR) ihracatı 2.7 milyar dolar oldu ve birlik bugüne kadar 185 ülkeye ihracat yaptı. Hububat sektörü için yükselen pazarlardan biri olan Venezuela’ya Türkiye’den yapılan toplam ihracat ise 2021’de neredeyse ikiye katlanarak 147 milyon dolara çıktı. Venezuela’ya ihracatı arttırmak adına, şirketlerde İspanyolca konuşabilen çalışanların istihdam edilmeye başladığını belirten İHBİR Başkanı Kazım Taycı, Venezuela’nın sektör için gelecekte daha da önemli olacağına dikkat çekti.  

HER GEÇEN GÜN ARTIYOR

Gaziantep’in hububat ihracatında önde gelen şehirlerden biri olduğunu ve Gaziantep’ten Venezuela’ya ihracat yapan şirket sayısının da her geçen gün arttığını belirten Taycı, “Gaziantep’te şirketler İspanyolca konuşanları istihdam etmeye başladı. Şu ana kadar Gaziantep’te Arapça, İngilizce, Irak kökenli olarak Kürtçe ve şimdi de İspanyolca konuşuluyor” dedi. İHBİR olarak 2021 yılında Venezuela’ya 10.5 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdiklerini belirten Taycı, geçen yılın ilk 5 ayında Türkiye genelinde hububat sektörünün toplam ihracatının 3.3 milyon dolar olurken; bu yılın ilk 5 ayında ise ihracatın 4.5 milyon dolara yükseldiği bilgisini verdi… Taycı, “Venezuela’nın ekonomik görünümü iyileşiyor. Son dönemlerde tek haneli rakamlara inen enflasyon oranları, artan dolar arzı, düşürülen kamu harcamaları ve artan vergi gelirleriyle birlikte, ürünlerimizin diğer Avrupa ülkeleri ve ABD’ye göre daha uygun olması Venezuela’daki tercih edilirliğimizi arttırıyor. Latin Amerika, Türkiye pazarı için her geçen gün daha önemli ve daha stratejik bir hale geliyor” değerlendirmesini yaptı.