Türkiye’nin en çok satılan hafif ticari aracı Doblo’nun 2022 sonu itibarıyla artık Stellantis’in İspanya’daki Vigo fabrikasında üretileceği kararı geçtiğimiz haftaya damga vurdu. Türkiye’deki ilk yansımalar Doblo’nun İspanya’ya ‘kaptırıldığı’ yönünde oldu. Dünya basınına yansıyan haberlerde ise Stellantis ile Tofaş’ın Doblo üretiminin sona ermesi ve yeni modellerle alakalı fikir birliğine varamadığı vurgulanıyordu. Aslında, Tofaş tarafından yapılan KAP açıklaması da bazı gri noktalar olduğunu ortaya koydu.
Şirket, 2020 yılında yaptığı açıklamada Doblo üretiminin 2022 yılına kadar süreceğini bildirmişti. Bu karar Stellantis’in aldığı İspanya kararıyla paraleldi. Ancak, Tofaş’ın KAP’a yaptığı son açıklama, ihracat pazarlarındaki yüksek talep nedeniyle üretime bir sene daha devam etme yani 2023 sonuna kadar Doblo üretme niyetinin olduğunu ortaya koydu. Peki, Stellantis neden Doblo’yu İspanya’ya çekti? Tofaş bu kararla en çok ürettiği ve kâr ettiği modellerinden birini beklediğinden erken mi vermiş oldu? Görüştüğümüz Tofaş yetkileri, bunun bir ‘kaptırma’ olmadığını ve Stellantis’in küresel üretim stratejisi doğrultusunda atılan bir adım olduğunu söyledi.
STELLANTIS HALKAYI TAMAMLADI