Kazanın ardından hem Gürcistan’da hem de Türkiye’ye getirilen parçalarda yürütülen kaza kırım incelemelerinde, özellikle motor arızası ihtimali üzerinde duruluyor. Uçağın dört motorundan birinin veya birkaçının arıza yapması, pervanelerin koparak gövdeye zarar verme ihtimali teknik ekip tarafından değerlendirilen senaryolar arasında.
Kargo Bölümü Mercek Altında
Milli Savunma Bakanlığı (MSB) uçağın içinde silah ya da mühimmat taşınmadığını açıkladı. Ancak uçağın kuyruk bölümüne yakın yerde bulunan kargo kısmındaki iki büyük paletin uçuş sırasında hareket ederek yapısal hasara yol açıp açmadığı araştırılıyor. 6 tonluk teçhizat ve araç gerecin yer değiştirmesi, kazayı tetikleyen unsurlardan biri olabilir.
Kara Kutuların İncelenmesi Sürüyor
Kazanın aydınlatılmasında kritik önem taşıyan kara kutular üzerinde çalışmalar devam ediyor.
Heyette, Hava Kuvvetleri Komutanlığı uzmanlarının yanı sıra TUSAŞ mühendisleri ve Hacettepe Üniversitesi’nden akademisyenler bulunuyor.
İncelenen iki kara kutudan ilki Uçuş Veri Kayıt Cihazı. Bu cihazda motor performansı, basınç, hidrolik sistemler ve avionik bileşenlere ait çok sayıda sensörden gelen veriler yer alıyor.
Diğer kara kutu olan Kokpit Ses Kayıt Cihazı ise pilotlar ve teknisyenler arasındaki tüm konuşmalar ile telsiz iletişimlerini içeriyor. Bu kayıtların, uçağın son saniyelerinde neler yaşandığına ışık tutması bekleniyor.

