Ana Sayfa Arama Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Bursa’nın hızlı treniyle ilgili Ulaştırma Bakanı’ndan açıklama

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye genelinde lojistik yatırımların hız kesmeden süreceğini belirterek, “Çukurova, Batı Karadeniz ve Marmara bölgeleri başta olmak üzere mevcut ve yapımı devam eden lojistik merkezlerin standartları yükseltilecek.” dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı

AA muhabirine konuşan Uraloğlu, 2026-2028 Dönemi Yatırım Programı hazırlıkları kapsamında demir yolu, deniz yolu, kara yolu, havacılık ve kent içi ulaşım projelerine ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

“Demir yolunda yatırımlar devam edecek”
Demir yolu sektöründe çalışmaların hızla süreceğini vurgulayan Uraloğlu, şu bilgileri verdi:
“Mersin-Gaziantep, Ankara-İzmir, Bandırma-Bursa-Osmaneli, Halkalı-Kapıkule projelerine ilaveten ikinci hat yapımlarına, sinyalizasyon ve elektrifikasyon yatırımlarına, iltisak hatlarına, hat kapasitesini ve verimliliğini artırmaya, ayrıca raylı sistem araçlarının yerli üretimine yönelik projelere öncelik vereceğiz.”

Deniz yolunda öncelikli yatırımlar
Uraloğlu, deniz yolu sektöründe de “mavi vatan” vizyonu kapsamında çalışmaların sürdüğünü belirterek, Doğu Akdeniz Ana Konteyner Limanı ile Rize İyidere Lojistik Limanı yatırımlarının öncelikler arasında olduğunu söyledi. Ayrıca tüm limanlardaki işlemleri, maliyetleri ve bürokratik süreçleri en aza indirmeye yönelik projelere önem verileceğini kaydetti.

Havacılık ve kara yolları yatırımları
Havacılıkta Türkiye’nin dünyanın sayılı ülkeleri arasında yer aldığına dikkati çeken Uraloğlu, mevcut havalimanlarında uçuş güvenliği için pist, apron ve taksi yolu onarımları ile hava seyrüsefer emniyetini artıracak projelere ağırlık vereceklerini belirtti.

Kara yollarında da yatırımların devam edeceğini vurgulayan Bakan, “12’nci Kalkınma Planı’nda öngörülen sektörlerin ihtiyaçları doğrultusunda trafik darboğazlarını giderecek, varlık yönetim sistemini geliştirecek ve trafik akışını güvenli hale getirecek yatırımlara öncelik vereceğiz. Ayrıca günlük ağır taşıt trafiği 1000 aracın üzerinde olan güzergâhlarda bitümlü sıcak karışım kaplama projeleri öncelikli olacak.” dedi.

Kent içi raylı sistemlerde yol haritası
Uraloğlu, kent içi raylı sistemlerin talep ve yoğunluğa göre devreye alınacağını belirterek, “Toplu taşımada öncelik otobüs, metrobüs ve benzeri sistemlerde olacak. Bunların yetersiz kaldığı güzergâhlarda raylı sistem alternatifleri değerlendirilecek. Ayrıca tramvay için saatte 7 bin, hafif raylı için 10 bin, metro için 15 bin yolcu kapasitesinin üzerinde talep öngörülen koridorlarda projeler planlanacak.” ifadelerini kullandı.

Otoyol ve bağlantı yollarında iyileştirmeler
Bakan Uraloğlu, otoyol sektöründe tamamlanma aşamasındaki projelere ağırlık vereceklerini, mevcut otoyol sisteminde ise üstyapı iyileştirme, trafik güvenliği, köprü ve viyadüklerin bakım-onarımı gibi çalışmalara öncelik tanıyacaklarını kaydetti.

Lojistik merkezler güçlendirilecek
Türkiye’nin lojistikte bölgesel olarak daha etkin bir konuma gelmesi için yatırımların sürdüğünü belirten Uraloğlu, şunları söyledi:
“Çukurova, Batı Karadeniz ve Marmara bölgeleri başta olmak üzere mevcut ve yapımı devam eden lojistik merkezlerin standartları yükseltilecek. Yeni lojistik merkezler ise yük talebinin yüksek olduğu demir yolu koridorlarında planlanacak. Lojistik maliyetleri ile işlem süresini azaltacak, ulaştırma türlerinin bütünleşik şekilde işletilmesini sağlayacak, kombine taşımacılığı geliştirecek projelere ağırlık vereceğiz. Ayrıca Türkiye Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı dikkate alınarak lojistik üslerin yapımına öncelik tanıyacağız.”