Mendil Satan Çocukların hayatları hep böyle mi olacak
Mendil satan çocukları düşündünüz mü hiç? Trafik durduğu anda yola atlar ve hemen araçlara mendil uzatmaya başlarlar. Bu çocuklar beni her zaman derinden yaralamıştır.
Yeşil ışık yanmadan o mendili sizlere verecek ve karşılığında paralarını alacaktır. Fakat o kağıt mendillerin bir fiyatı olmaz. Siz ne kadar verirseniz fiyatları o’dur. Mendiller onlar için değerlidir. Dilenci değildir o çocuklar. Ancak çok büyük tehlike içindedir. Anne ve babaları var mıdır acaba. Kim bu çocukları o yollara gönderen. Kısa süre içinde o mendilleri araç içindeki kişilere verecek ve karşılığında para almaları gerekecek.
Araçtaki bazı kişiler mendil için para öderken, bazı kişiler ise araçların camlarını çocukların elleri cama sıkışma pahasına kapatırlar. Yeşil ışık yandığında ise onların tüm ümitleri söner.
Çocuklar bu hayatı mendil satarak yaşamalı mı?
Çocuklar özgür olmalı. Bir çocuğun yeri sokaklar, caddeler ya da arabaların arası olmamalı. Çocuklar hayatı okullarda, parklarda ve bahçelerde sevgi dolu yaşamalı.
Çocukların kendi kendilerine sokakta mendil satarak, su satarak veya dilendirilerek büyümesi bir ülkenin eksikliğidir. Bu yaşananlar çocukların eğitim haklarından mahrum kalmalarına, fiziksel psikolojik şiddete açık hale gelmelerine ve her türlü istismara karşı savunmasız kalmalarına ve hatta ölmelerine neden oluyor. Etrafımızda her gün gördüğümüz yok edilen çocuklar. Hepimizin canını yakıyor. Mendil satan çocuklar da onlardan biri olabilir.
Mendil Satan Çocuklar Topluma Nasıl Kazandırılır?
Toplum olarak bu duruma karşı en büyük sorumluluğumuz, sokakta çalışan çocuklardan alışveriş yaparak bu döngüyü büyütmek yerine; ilgili kurumlara Alo 183 Sosyal Destek Hattı gibi bildirimde bulunarak onların devlet koruması ve sosyal hizmetler eliyle eğitim hayatına kazandırılmasına destek olmaktır. Onların ailelerinin detaylı olarak araştırılması hatta gerektiği takdirde bu çocukların o ailelerden alınması gerekir.
Yalnızca mendil satan değil tüm çocuklar bir dünyadır. Onları bu hayata mahkum eden insanlık utanmalıdır.

