Olay, Meydan Mahallesi’nde bulunan Şule Mete Tetik İmam Hatip Ortaokulu’nda meydana geldi. Okulda gerçekleştirilen etkinlikte öğrenci ve davetlilere tavuklu pilav ikram edildi. İkramın ardından bazı öğrenciler ve yetişkinlerde mide bulantısı, karın ağrısı ve kusma şikayetleri görülmesi üzerine sağlık ekiplerine haber verildi.
Şikayetlerin artmasıyla birlikte çok sayıda kişi kendi imkanlarıyla ve ambulanslarla başta Kütahya Şehir Hastanesi olmak üzere kentteki çeşitli sağlık kuruluşlarına başvurdu. Yapılan kontroller sonucunda zehirlenme şüphesiyle hastaneye müracaat edenlerin sayısının 71’e ulaştığı bildirildi.
Tedavi altına alınan öğrencilerden 48’i taburcu edilirken, 23 kişinin hastanelerde gözetim altında tutulduğu ve sağlık durumlarının yakından takip edildiği öğrenildi. Olayla ilgili inceleme başlatıldı.

