Nisan ayında bir zincir marketin şubesine giden Ertürk, raf fiyatı 100 lira olan bir koli maden suyunun kasada 115 lira olarak geçtiğini fark etti. Market görevlisine 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun gereğince raf fiyatının esas alınması gerektiğini hatırlatan Ertürk, talebinin reddedilmesi üzerine ürünü kasada geçen fiyattan satın aldı. Ardından ödeme fişiyle birlikte ilçedeki Tüketici Hakem Heyeti’ne başvuruda bulundu.
Hakem heyeti, yaptığı inceleme sonucu mevzuat gereği tüketici lehine olan fiyatın geçerli olduğuna hükmetti. Heyetin kararında, “Etiket ile kasa fiyatı arasında fark olması halinde tüketici lehine olan fiyat uygulanır” hükmü hatırlatılarak tüketici talebinin kabul edilmesi gerektiği vurgulandı.
Haziran ayında çıkan karara rağmen 15 liralık farkın ödenmemesi üzerine Ertürk, market hakkında icra takibi başlattı.
“Hakkım olanı korumak için bu yola başvurdum”
AA muhabirine konuşan Ertürk, kasada fiyat farkı ortaya çıktığında kasiyerin etiketi değiştirmeyi unuttuğunu söylediğini belirterek, personelin zor durumda kalmaması için ürünü yine de satın aldığını ifade etti. Buna rağmen haklı bulunduğunu ve kararın uygulanmadığını belirten Ertürk, şunları söyledi:
“Zincir marketin kurumsal e-posta adresine tüketici hakem heyeti kararını ekleyerek iki kez mail attım. 15 liranın iadesini istedim fakat hiçbirine yanıt verilmedi. Bunun üzerine kararı icraya koydum. Süreç şu anda icra takibi aşamasında.”
Ertürk, amacının sadece bir haksızlığa dikkat çekmek olduğunu vurgulayarak şöyle devam etti:
“Benim 15 liraya ihtiyacım yok, bu çok küçük bir rakam. Ancak kimse hakkını aramıyor. Ben kanun gereği hakkımı korumak ve çalışanların umursamaz tavrına karşı bir duruş sergilemek için bu süreci başlattım.”
Benzer durumlarla karşılaşan tüketicilere de çağrıda bulunan Ertürk, “Tüketici Hakem Heyetine e-Devlet üzerinden başvurmak tamamen ücretsiz ve çok kolay. Adliyeye gitmeye ya da yazılı form doldurmaya gerek yok. Herkes hakkını arasın, kanunu bilsin.” ifadelerini kullandı.

